نحوه ایجاد،درجه بندی وانحلال ادارات مطابق دستورالعمل-50676837

|50677057|is-test
پژوهشگر گرامی،شما با عنوان نحوه ایجاد،درجه بندی وانحلال ادارات مطابق دستورالعمل وارد وب سایت شده اید برای دریافت فایل می توانید به ادامه مطلب بروید.

حجم فایل : 648.8 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 40
بسم الله الرحمن الرحيم گروه سازمان دهي تقدیم می نماید...
نحوه ایجاد،درجه بندی وانحلال ادارات
مطابق دستورالعمل
«نحوه ی ایجاد،تغییر،انحلال ودرجه بندی واحدهای سازمانی»


بخش اول :
انواع برنامه
بخش دوم :
دستورالعمل «نحوه ی ایجاد،تغییر،انحلال ودرجه بندی واحدهای سازمانی»
بخش سوم :
نحوه ایجاد ، درجه بندی وانحلال ادارات









بخش اول : انواع برنامه تعريف برنامه ریزی :

انتخاب ماموریت ها و اهداف سازمان و
کارهای لازم برای رسیدن به آن ها

برنامه ریزی نخستین و مهمترین نقش مدیران می باشد.



وضوح بیشتر آزادی عمل کمتر ماموریت : رسالت و یا وظیفه اصلی هر سازمان یا بخش های مختلف آن
اهداف : اهداف کلی که سازمان باید به آن ها برسد.
راهبرد : برنامه های جامع،فراگیرو بلند مدت سازمان می باشد که تاکید بیشتر آن بر اثربخشی می باشد و در سطوح عالی سازمان طراحی می گردد.
خط مشی : بیانیه ها ومفاهیم کلی که راهنمای تصمیم گیری در سازمان هستند.
دستورالعمل : روش های مطلوب و قدم به قدم انجام فعالیت های آینده
قوانین : باید و نبایدهایی که به طور شفاف بیان می گردند و تخطی از آن ها مجاز نیست.(مثلاً ممنوعیت کشیدن سیگار درمحیط کار)
بودجه : برنامه ها و نتایج مورد انتظار که در قالب عدد و رقم بیان می گردند.


روش تدوين دستورالعمل كاري
به كمك استاندارد ايزو 10013 دستورالعمل هاي كاري بايستي براي تشريح نحوه انجام تمامي كارهايي كه نبودن دستورالعمل مي تواند بر انجام آن ها تاثير نامطلوب بگذارد، تهيه و برقرار نگه داشته شوند.
دستورالعمل هاي كاري بايستي داراي عنوان و شماره منحصر به فرد باشند.
ساختار و ميزان جزييات دستورالعمل هاي كاري بايستي متناسب با نيازهاي كاركنان سازمان باشد و به پيچيدگي كار، روش هاي مورد استفاده، آموزش هاي ارايه شده، مهارت ها و شرايط احراز كاركنان بستگي دارد.
ساختار دستورالعمل هاي كاري مي تواند با ساختار روش هاي اجرايي مدون متفاوت باشد. 1- ساختار دستورالعمل هاي كاري بايستي فعاليت هاي مهم را شرح دهند.

از درج جزيياتي كه منجر به كنترل بيشتر بر فعاليت نمي گردد بايستي اجتناب كرد.

ارايه آموزش مي تواند منجر به كاهش نياز به دستورالعمل كاري با جزييات زياد بشود، مشروط بر آن كه اشخاص اطلاعات لازم براي انجام درست كارهاي خود را كسب كرده باشند.
2- مندرجات جدا از اينكه هر شكل يا تركيبي انتخاب شود، دستورالعمل كاري بايستي مطابق با ترتيبات يا توالي عمليات باشد و الزامات و فعاليت هاي مرتبط را به دقت منعكس نمايد. به منظور كاهش سردرگمي و عدم اطمينان بهتر است ساختار و شكل ثابتي براي دستورالعمل ...